Ny ansiktsrengöring: Neutrogena visbly clear



Hej och förlåt för värdelös uppdatering. Allt har varit kaos sista tiden och det är inte förens nu jag faktiskt orkar kliva ur sängen och vara människa.
Men nu kör vi igång igen! :)




Jag har bytt rengöringsrutin helt och håller när jag tar bort mitt smink. Från blandade märken varje dag, till endast Neutrogena. Jag är supernöjd! De (hittills) 2 produkter jag använder, vad de är bra för och vad jag tycker följer nedan.



Nr1.
Neutrogena visibly clear  -  Oil-free facial wash
Ansiktsrengöring utformad för att ta bort smuts, olja och andra orenheter som täpper till porerna. Rengöringen innehåller salicylsyra, som är en mild och effektiv syra som effektivt bekämpar oren hy och tar bort döda hudceller samt att förebygga oren hy. Regelbunden användning leder till en fräshare och renare hy. Kan användas varje dag och innehåller varken tvål eller alkohol.

59 kr för 200 ml.

Hur jag använder den:
Jag börjar varje morgon med att tvätta ansiktet med produkten och huden känns direkt superfräsh och ren. Om jag har smink på mig tar jag först bort det med produkt nr2 för att sen tvätta av ansiktet igen med Oil-free facial wash. Jag pumpar ut ungefär ett halvt pump i handen och masserar sedan in det i hela (fuktiga) ansiktet, men försöker undvika kontakt med ögonen då salicylsyran inte ska vara så skön att ha just där :) När jag tvättar ansiktet i duschen/bastun kombinerar jag produkten med en exfolieringsborste.

Min åsikt/betyg: SUPERbra rengöring! Speciellt i kombination med produkt nr2. Ansiktet känns verkligen jätterent efter användning. Det enda jag kan klaga på är lukten som påminner väldigt mycket om.. hotellshampoo. Trots detta blir betyget 5 av 5 möjliga. Jag är kär!

---

Nr2.
Neutrogena visibly clear  -  Oil-free make-up remover
En lätt, uppfriskande och oljefri make up remover som lätt tar bort alla spår av makeup, även vattenfast mascara. Lämnar varken sminkrester eller någon fet känsla efteråt. Den rengör porerna på djupet för att ta bort olja och överskottsfett som kan leda till finnar. Huden blir ren och fräsch, utan några spår av makeup.

59 kr för 150 ml.

Hur jag använder den: På förpackningen står det att man ska använda en bomullstuss eller liknande och ta bort sminket. Jag brukar däremot sätta det direkt på händerna och först massera försiktigt över ögonen, för att sen blöta hela ansiktet och massera in produkten där och sen skölja av. Använder man bomullstuss behöver man inte skölja av med vatten, väldigt praktiskt vid resor och touchup's alltså.

Min åsikt/betyg: Jag frälst även i den här! Det både syns och känns att sminket försvinner direkt, vilket jag tycker är jätteviktigt. Ansiktet blir babylent och håller sig så väldigt länge. Hur vida någon av dessa produkter ska förebygga eller ta bort finnar eller blemmor vet jag dock inte, då jag väldigt sällan har såna. Jag har ingenting att klaga på här heller, förutom lukten, som tyvärr är värre än deras Facial wash. Men det kan jag leva med, även här blir betygen en fullpott - 5 av 5.



Förutom dessa två rengöringsprodukter använder jag deras Oil-free moisturizer, blackhead elmination scrub och 2-in-1 wash mask. recensioner om dessa kommer senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0