Läsarfråga: Småa mascaraborstar

Fråga:
Fin sminkning.. Jag har för mig att jag har läst i din blogg att du använder en mindre mascara till dina fransar kan du tipsa om någon bra??

MUW svarar:
Hej och tack så mycket! Ja det stämmer att jag använder en mascara med mindre borste om jag mot förmodan skulle ha mascara på mina underfransar. Jag är ingen expert när de kommer till småa mascaror, utan jag har bara provat 3 stycken och jag tycker att alla 3 fyller den funktionen jag är ute efter. Dvs.. ge färg, volym och separera, utan att det ser jättesminkat ut. Ibland använder jag även mascaran till övre fransarna, då jag tycker att det ser mindre sminkat ut. Själva grejen med en liten borste är väl egentligen att det är smidigare och man kommer åt fransarna man kanske annars inte skulle komma åt, kladdfritt.

Den som används flitigast är:

Clinique lash power mascara som går lös på ca 200 riksdaler.




En annan är Nivea's Extreme resist, som kostar 139 kr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0