Romellas colour symphony

Jag är absolut inget fan av paletter, men när jag såg den här i TaxFree-katalogen så var jag tvungen att be farmor beställa den åt mig. Den var ju så otroligt billig så det hade kvittat om den var värdelös ändå :)


140 kr för 36 skuggor, 2 puder och 2 rouge.

När jag öppnade förpackningen blev jag besviken, då alla färger såg rosa eller gröna ut, men när man sedan började prova dem så kom de riktiga färgerna fram. Ser ni t.ex. den högst upp till höger (bild nedan).. den är knallila! (fult ord:) Alla färger är superpigmenterade och skimriga. Hittills har jag bara hittat en matt (tror jag) och det är den vita längst ner till vänster (bild nedan).
Dessutom sitter skuggorna som berget, vilket jag tycker är viktigt!



Några swatches på måfå då:



(jag har mycket kvar ett lära i Photoshop, hehe)

Pudrena och rougen har jag inte ens provat och kommer förmodligen inte göra det heller :)

Betyg då: 4 av 5 möjliga!

Kommentarer
Postat av: Inthemake

Va bra att den var såpass bra ändå, ibland måste man helt enkelt testa ;)

2009-03-30 @ 09:15:48
URL: http://inthemake.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0