Parfymfavoriter

Än en gång hakar jag på Carolines trend, fast den här gången om parfymer.

Jag älskar parfymer och skulle inte gå utanför dörren utan några sprut parfym. Ibland kanske det blir för mycket och mamma klagar ofta på att jag luktar parfymfabrik eller kärring när jag är i närheten av henne :)

Jag provar ofta nya dofter och har nu ett lager här som skulle räcka till hela kommunen. Här är några av mina rosa favoriter som jag har hemma!



1. Love love de toi - En doft av sandelträd, mysk, körsbär, hallon, mandarin, äpple, jasmine och mycket mera.
 Som jag nämnde tidigare om lotionen så luktar den här parfymen/lotionen helt underbart! Den luktar sött och fräsht på samma gång och den får mig att längta efter sommaren.
363 kr för 35 ml

2. Aquolina's Pink sugar - En doft av vanilj, fikon, sandelträ, apelsin, röda frukter, Lily-of-the-valley m.m.
Denna fick jag av min pojkvän i julklapp efter flera månaders konstant sniffande och snålsprutande på butiken. Den luktar väldigt sött (och mycket!) men har även en ton av chili känns det som. Himla god parfym som jag använder varje dag! Påminner lite om gott och blandat-godisarna :)
406 kr för 50 ml

3. Paris hilton - En sexig, feminin och mystisk doft av blandannat äpple, nektar och mysk.
Den här parfymen använder jag nästan bara vid fest, då den känns ganska "tung", om man kan säga så om parfym. Även denna luktar sött som tusan, och jag älskar den!
395 kr för 50 ml.

4. Puma Flowing - En blommig, fruktig och söt doft av mandarin, hallon, fresia, viol, iris och sandelträ.
Osch vilken nostalgitripp den här parfymen ger. Fanns det någon tjej som inte överdoserade Puma för bara några år sedan? Den har alltid varit en favorit, men har tyvärr halkat efter alla de andra parfymerna jag köpt - Men det måste jag givetvis ändra på! Jag älskar den här doften och jag tycker att den passar vid alla tillfällen! Mums!
246 kr för 50 ml.

5. Britney spears Fantasy - En väldigt feminim, mystisk och fräsh parfym med doft av kiwi, vit choklad, röd lychee, kvitten, irisrot och träd.
Jag antar att jag är den enda som inte upptäckt den här parfymen förens i år? Jag lånade den av en vän en kväll och dagen efter hade jag en egen. Den känns väldigt lyxig och dyr, och flaskan är ju så otroligt fin att ha framme :) Givetvis doftar även den här underbart.
606 kr för 50 ml.

6. Och min absoluta favorit! - Love by.. Lily Prune - Romantisk, blommig doft med inslag av citrus, svarta vinbär, vanilj, sandelträd, grapefrukt, äpple och fresia.
Denna är tyvärr slut sen länge och hur mycket jag än söker så hittar jag ingen ny. Jag fick den av min bästa vän när jag fyllde.. 17 år tror jag. Inte nog med att flaskan är så oerhört söt så är det den godaste parfym jag haft. Den luktar lagomt sött och jättefräscht och är helt underbar! Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva doften, men den sitter verkligen fast i näsan ännu.
Hittar tyvärr inget pris på denna.


Som sagt, dessa är några av mina rosa och "söta" dofter. Men jag har en väldigt blandad smak när det kommer till parfymer. Om ni vill kan jag dra ihop fler listor med favoriter jag har hemma :)


Övriga parfymfakta:

- Förvara parfymen i mörker där det är bra ventilation.
- Det får inte vara för varmt eller kallt, kring 13-15 grader är bra
- Var noga med att alltid sätta tillbaka korken ordentligt. Såfort parfymen används första gången försvinner vakumet, och parfymen börjar dunsta.
- Vissa material klarar inte av parfym, så var försiktig när du sprutar på kläderna
- Även håret och huden kan ta skada (särskilt i kombination med solljus).
- Parfymer doftar olika på olika personer, då man har olika pH-värden, fettproduktion och matvanor, så prova alltid innan du köper!
- Näsan klarar inte av mer än 3 dofter åt gången, sen känner man inte längre skillnad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0