Tips: Trolla bort sugmärken och liknande



Det ni ser på bilden ovan är ingen enorm leverfläck eller ett blåmärke.
Nej, det är ett enormt sugmärke som min pojkvän märkte mig med förra veckan. Givetvis var det inte seriöst menat och jag tycker mest bara att det är töntigt att gå runt med sugmärken på halsen. Vi busade bara och han sög tag i hela halsen i några sekunder, och vips var det där :)

Nej men nu till saken.. Tidigare har jag försökt dölja blåmärken, ärr och födelsemärken med tonvis av foundation, puder och concealer, men ändå har det lyst igenom efter några timmar. Då kom jag på att jag har kvar lite gammalt teatersmink sen jag var en teaterapa och bestämde mig för att testa det.

- Jag blev helt chockad när jag vaknade dagen efter en kväll på krogen, och sugmärket fortfarande var osynligt!

Jag satt bara på lite av "krämen" på sugmärket, och redan då var det osynligt. Jag avslutade med ett lager av mitt vanliga puder för att det skulle blenda in bättre i huden, och man kunde inte ens se att det hade varit något där!

Jag ska helt klart investera i ny teater"foundation" - Så många ärr och liknande som jag har dragit på mig genom åren :)

Kommentarer
Postat av: inthemake

Bra tips!

2009-03-04 @ 17:49:25
URL: http://inthemake.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0