IsaDora's Anti redness puder.

Idag har jag impulsköpt IsaDora's Ultra cover compact powder - Anti Redness SPF20. Jag gick till butiken för att köpa en ny mascara att prova, men kom hem med pudret istället. Jag verkligen avskyr att jag alltid blir så röd i ansiktet så jag kände att jag måste prova den här :) Jag kanske slipper mina 2 lager foundation och 3 lager puder nu? :) Hoppas det!

Sen är det ju ett plus i kanten att det är SPF20, inte för att vi lider av för mycket sol i Sverige ;)



120 kr för 10 g.

Förutom att pudret ska dölja rodnader så är det oljeabsorberande och anpassat för att förminska de fina linjerna och rynkor.

Pudret finns bara i en färg, som heter 18. Camoflage, och ska tydligen anpassa sig efter de flesta hudfärgerna. Men jag är verkligen jätteblek, och pudret är MÖRKT! Fast hon i butiken sa att det fungerar jättebra för henne när hon använder den medföljande svampen. Men den är redan kasserade och kabukiborsten står redo ;)

Jag återkommer med en recension senare.



Föresten.. Jag läste på gratismakeup.se att puder inte är till för att täcka någonting, utan bara till för att ge färg. Jag trodde solpuder och rouge var till för att ge ansiktet färg. Fast vad vet jag. Har jag fel? :)



Kommentarer
Postat av: inthemake

Nej va trist :( Annars låter det ju som en bra idé...hoppas att dom kommer ut med fler nyanser..

2009-03-06 @ 11:41:37
URL: http://inthemake.se
Postat av: Sanna

Tack för din kommentar :)



Ha det toppen :)

2009-03-06 @ 22:13:09
URL: http://linslusen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0