Tips - Fall outs


Vissa skuggor, främst pigment kanske, har ju förmågan att fara precis all over när man sminkar sig. Speciellt när jag
applicerar dom fuktiga.
Här på bilden ovan är ett exempel. Som ni ser är bara den silvriga skuggan applicerad här, och tyvärr syns det inte hur mycket som är under ögat.

Vissa väljer att sätta på puder och foundation efter ögonskuggan är klar, för att man då kan tvätta bort skuggan under och runt om ögonen utan att skada resten av sminket. Men det tycker inte jag om att göra.

Jag använder mig av vanligt tejp, eller ja, helst medicintejp, som jag alltid har redo. Sminket fäster direkt på klistret på tejpen. Det är även bra att använda tejp när man vill ha raka och jämna linjer och kanter när man sminkar sig, men det kommer jag till sedan någon gång.

Sen kan man behöva dutta på lite puder igen, ifall tejpen drog med sig något sånt också ;)

Kommentarer
Postat av: Cary

tejp låter lite väl drastiskt. Jag använder mig av ett puder från Make up Store som heter neutrale som är helt vit, jag lägger ett litet lager under ögonen sen faller all ögonskugga på detta lager som du sedan borstar bort + att du får en ljusare nyans under ögonen om du är mörk och ser trött ut :)

2009-02-16 @ 18:49:46
URL: http://cary.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0