Concealer wheel

Just nu är jag på jakt efter en concealer likt den på bilden nedan. Jag har massa olika, dock bara i beige'a toner.
Är grymt nyfiken på hur bra dessa fungerar. Gör de verkligen underverk? :)


Grönt - neutraliserar röda toner. Finnar, blemmor, sår och så vidare.
Gult - neutraliserar blåa/violetta toner. Ringar under ögonen, blåögon och så vidare.
Rött - neutraliserar gröna toner
Blått - neutraliserar gula/orange toner

eller.. rätta mig om jag har fel :) och finns dessa att köpa någonstans i butik, eller är det nätet som gäller?



Kommentarer
Postat av: inthemake

Jag har en hemma från Viva La Diva, men det är bara 3 färger i (gult, grönt & beige)har inte testat den än dock...

2009-01-30 @ 08:52:10
URL: http://inthemake.se
Postat av: Johanna

Jag har en grön från Everyday minerals i pulverform och den gör faktiskt underverk för mig! Jag brukar göra som så att jag tar en vanlig beige concealer (som är flytande), lägger lite på handen och häller i lite av det gröna pulvret så att den beiga får en grön underton. Sedan har jag på det på mina små blemmor och vips så är dem borta! :)

2009-01-30 @ 14:42:29
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0