Colordefiner


(Mobilbild)

Jag har längelänge gått och suktat efter Maybellines Colordefiners, men aldrig idas köpa någon.
För någon månad sedan gjorde jag dock det, och jag valde dessa två; Fascination White och Spicy Chocolate.
Jag använder dessa som bas innan mina vanliga ögonskuggor och pigment. Givetvis kan dom användas som bara ögonskugga om så önskas.

Båda (alla?) är vattenfasta vilket gör att dom nästan är omöjliga att tvätta bort, om man inte har makeup-remover för vattenfast smink. Men sminket sitter ju där det ska då iallafall ;) + för att det finns en inbyggd "vässare" i botten, så man smidigare kan applicera på franskanten under ögat också.

Jag kan börja med att säga att jag hade högst förväntningar på den vita, då jag brukar hålla mig till ganska neutrala sminkningar. Men den var en totalbesvikelse.. Jättesvår att sudda ut, jättesvår att få fram någon färg alls, "torkar" direkt, veckar sig och så vidare.

.. Medans den bruna var helt underbar! Jättesmidig att jobba med, iallafall efter att man värmt upp den i händerna innan.



Jag tycker att båda hade ett fint skimmer i sig också, vilket jag gillar :) Så mycket mer finns inte att säga, förutom att jag önskar och hoppas att det ska komma in en svart i samma serie. Bra budget smink, i jämförelse med MAC's Sharkskin (vilka jag också tycker bra om, tillskillnad från min börs :) Priset på dessa ligger på ca 70-90 kr/styck.

Mitt betyg: 3/5

Vågar inte ge det högre då jag inte provat de andra färgerna ännu.




Kommentarer
Postat av: Lily [ L i n d a . B l o m ]

Svar: Ni kommer få möjlighet att köpa genom mig också! Kommer sälja via bloggen. MEN den är otrooooooooligt dyr den "boxen" : ) Den är ca en halvmeter hög, så den är jätte stor : )

2009-01-22 @ 19:22:45
URL: http://lindablom.se
Postat av: Lily [ L i n d a . B l o m ]

Inte dyr som i "ovärt". Men mycket pengar : ) Ca 15.000:-, men så innehåller den ju ALLT också : )

2009-01-22 @ 19:23:30
URL: http://lindablom.se
Postat av: mari

den verkade inte helt fel.



Annars då??

Allt bra med dig??



Ha det fint!

Mari

www.paprikastore.se

Märkeskläder på nätet

2009-01-22 @ 20:18:32
URL: http://.paprikastore.blogg.se/
Postat av: Engman

De där har jag länge velat prova, men har alltid varit rädd att de skulle torka ut fort. Det är de vita jag är sugen på eftersom det ger en bäst bas för andra skuggor. Men ja, jag får leta vidare :) Bra recension! :D



Tack btw för kommentaren, haha det är väl lite olika hur jag tolkar alla kommentarer som "ogiltig" reklam eller vad man kallar det. Skriver man en kommentar med endast "hej titta in min blogg" raderar jag dem, men är de mer utförliga kan det vara värt att kika in :D

2009-01-23 @ 10:43:24
URL: http://designandmakeup.se
Postat av: Caroline Elisabeth ♥

Dessa har jag också tänkt köpa ett par gånger, men har aldrig blivit av ännu.



Sv. Tack ska du ha, detta är inget jag skulle gå ut i heller, det är bara en hemma makeup haha. Jag är alldeles för feg för detta!



Ja det är en flytande eyeliner jag användt mig av. Lite prickar här och där bara :)

2009-01-27 @ 15:52:10
URL: http://carolinemakeupandbeauty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0