L´oréal Paris - Extra volume colagene



Mascaran som ska ge fransarna extrem volym, styrka, hållbarhet och flexibilitet med hjälp av den enorma borsten och collagenet som finns i mascaran.


Ptja.. Nog är ju borsten stor alltid, i jämförelse med min vanliga favoritmascara. Men om den ger någon särskilt volym på mig vet jag väl inte. Visserligen böjer jag inte mina fransar och vet inte om den kanske isåfall hjälper till på det planet, men annars nej, ingen volym.

Jag har gett mascaran några månader nu, eftersom att mascaror i regel blir bättre och lättare att jobba med när de fått gotta sig lite. Men med den här blir det ingen skillnad ändå.

Jag tycker den är kladdig och klumpar sig och när man ska tvätta bort den är fransarna stenhårda och de känns som att dem ska gå av. Mascaran får det att se ut som att jag har halva antalet av mina riktiga fransar, då de grötar ihop sig enormt.



Däremot har jag märkt att den fungerar utmärkt som ett "extra-lager" på min vanliga mascara, då den är väldigt pigmenterad och ger mycket produkt på bara ett drag. Vid fest kan den även komma till användning då jag inte vill ha lika "fina" fransar. Eller ja, det där blev ju också fel, men jag hoppas att ni förstår :)

Jag antar att den är bra, om man gillar fylligare fransar. Men ändå - Less is more.

195 kr för 9 ml.

tyvärr.. 2,5 av 5 p

Kommentarer
Postat av: AnnMary

Ja tycker den som aldrig torkar? Som om man har på den på hotellet blir den helt kladdig och äckligt.. jag hatar den! den luktar öronvax också!

2009-02-28 @ 15:50:10
URL: http://annmary.blogg.se/
Postat av: Caroline Elisabeth på Beautylicious

Sv. Jasså en till som tyckte som jag hehe :)



Min naturliga hårfärg är blond så jag har samma problem som du och jag är så trött på det! :P

2009-03-02 @ 15:43:36
URL: http://carolinemakeupandbeauty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0