Peela billigt



Jag vill bara tipsa er om mina absoluta favoriter när det gäller kroppspeeling's.

- Först ut är Healing Spa's body scrub. Min är dock i burk, och det verkar som att förpackningarna är omgjorda nu. Geleaktig formula med väldigt små korn i som skrubbar bra. Rikligt med korn, vilket gör att den är otroligt dryg. Den känns skön på huden, luktar fräsht och gott och man blir ordentligt len och fin efter användning. Pris okänt.

- H&M's showerpeeling är också en klar budgetfavorit. Jättesöta flaskor att ha i duschen är det också. Luktar gott, men lite starkt. Kornen är lite stora i den här och är man känslig ska man nog ta det lugnt när man skrubbar sig med den här. Finns i 3 olika dofter, för 29,50 kr.

- LdB's peeling silk luktar underbart! Jag får inte nog! Lagom stora peelingkorn som "stannar" kvar när man masserar in i huden. Huden blir silkeslen och man känner sig otroligt ren och fräsch efter användning. Den här använder jag varje gång jag duschar och än har jag inte blivit besviken. Tippar på 30-40 kr.

- Sist men inte minst; Mjukt och skönt Body Scrub. Min doftar Aloe vera och kamomill, men jag vet att det finns i åtminstone 2 andra dofter. Ger allra bäst känsla och resultat om man smörjer in med matchande bodybutter efteråt. Samtidigt som jag rekomenderar den här, så varnar jag för samma märkes Facial Scrub. Ajajaj, väldigt rå mot huden i ansiktet. Även i den här är kornen lite väl stora, och få. Men helt klart värt sin billiga peng på 25 kr.

Annars fungerar olivolja och vanligt socker alldeles utmärkt också. Lite kladdigt och kletigt, men man blir helt klart mjuk och len efter användning.

Utöver dessa så rekomenderar jag vanliga skrubbhandskar som jag tycker nästan fungerar bäst.

Kom ihåg: Använd inte kroppsskrubber till ansiktet. Kornen i dessa är i regel större och kan skada den tunna huden i ansiktet. Det finns särskilda peelings till ansiktet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0