Tips: Läppensel till ögonen



Jag slänger bara in ett snabbt tips innan jag ger mig ut i motionsspåret:
Använd er syntetiska läppensel istället för concealerpenseln under ögonen. Mycket smidigare!
Läppborsten kommer åt mycket lättare och suger inte åt sig lika mycket produkt som en vanlig concealerborste.
Min läppborste (den ovan) är mycket smidig då den är snedskuren och kommer åt precis överallt. Jag grovblendar med penseln och "duttar" sen försiktigt ut resten med ringfingret.

Kom ihåg: Inga smutsiga fingrar eller borstar i ansiktet. Händerna desinfekterar jag med DAX alkogel 85 innan jag sminkar mig. Åtminstone ansiktsborstarna borde rengöras varje dag, med antingen schampoo och vatten eller särskild rengöring för just sminkborstar.

Kommentarer
Postat av: Elin - Design&Makeup

haha,var ligger kalix? ^^

2009-04-17 @ 18:40:06
URL: http://designandmakeup.se
Postat av: Elin - Design&Makeup

Jag kom på det precis då jag skickade inlägget, inte att de låg precis mellan där men att det låg långt upp i norr :D

2009-04-17 @ 18:54:34
URL: http://designandmakeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0