Läsarfråga: Färger till brungröna ögon


Fråga:

Vilken fin blogg.
Det blev väldigt snyggt med guldet på ögonlocken till det guldiga i dina ögon! Guld passar mig också men jag undrar om du har nå tips på någon annan färg som skulle göra sig snygg? Mina ögon är brungröna med en blågrå kant typ. De skiftar lite och jag tycker det är svårt att hitta en färg som harmoniserar med mina ögonfärger...


MakeUpWhore svarar:
Det här med ögonskugga och smink i övrigt är ju väldigt individuellt vad man själv passar och trivs i. Vissa gillar starka färger, andra trivs mer i lugnare och neutralare färger. Sen tycker jag själv att hår- och hudfärg samt humör spelar en stor roll. Men för att ge några tips och inspiration till dig och dina ögon så tycker jag att du ska söka dig till jordnära färger, gärna olika nyanser av brunt, brons, beige, oliv, lavendel, naturgrönt och så vidare.

Kontrastfärgen till grön är röd, så har du mycket grönt i dina ögon tycker jag att du kan prova röd/orange/korall om du vill sminka upp dig lite extra någon gång. Annars är det en bra sak att ha i åtanke - Hellre skuggor med röda undertoner än t.ex. blåa då just röd är kontrastfärgen till grön, och alltså "ska" göra sig bättre.

Silver, ljusrosa och även turkost tycker jag är väldigt fint på grönbruna ögon.

Sen vet jag att Loreál ska ha trio's speciellt ihopsatta till olika ögonfärger för ca 100 kr. Det kanske är någonting för dig?

Nu kanske det blev ett lite tråkigt svar, men just med färger på sitt smink tycker jag är himla individuellt vad man själv trivs i. Prova dig fram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0