Mary Kay Oil-free eye makeup remover

Som sagt så har jag testat olika produkter från Mary Kay och nu tänkte jag ta och recensera ytterligare en produkt.

Den här gången skriver jag om deras Oil-Free eye makeupremover som kostar ca 225 kr för 110 ml.

Tyvärr har jag inte hunnit använda den här sminkborttagningen så mycket som jag hade velat, då jag har en alldeles för nyfiken lillasyster. Hon kom nämligen ut från badrummet här om veckan med mer än halva flaskan ingnuggat i håret ;)



Men.. Jag verkligen älskar den här sminkborttagningen! Man blir len som en babyrumpa, den känns fräsch både under tiden och efter att sminket är borta. Sminket försvinner direkt och lämnar inga som helst spår efter mascara eller vad man nu kan tänkas ha på ögonen.

Jag använder produkten på 2 olika sätt.

- Skaka först flaskan, då de är två olika "lager" som ska blandas.

- Antingen droppar jag två droppar på en pad och låter de ligga på ögonen några sekunder för att sen försiktigt gnugga bort sminket. Ögonen blir inte alls så där "immiga" som de annars lätt blir när man använder sminkborttagning till ögonen. Därför är det perfekt till de som använder linser också!

- Eller så droppar jag en droppe på fingertoppen och gnuggar ut det runt ögat och på fransarna för att sen ta en pad och försiktigt ta bort sminket. Oerhört skonsamt för ögat och fransarna. Removern fungerar jättebra på vattenfast smink också!

Men det bästa av allt är att man inte ens behöver skölja av med vatten sen! Sen är den ju LÖJLIGT dryg också. Efter en månads konstant användande så syntes det knappt på flaskan att den var rörd. Ja, fram tills lillasyster gick lös med den då :)

Helt klart prisvärd och jag väntar redan på att min nya flaska ska komma hem så jag kan få in Mary Kay i min rengöringsrutin igen!

Betyg: 5 av 5 möjliga.

Kommentarer
Postat av: Caroline Elisabeth på Beautylicious

Sv. Tack ska du ha för dina tips! :) Väldigt användbara hehe :) Jag tror jag avstår från det där med aceton. Vill ju inte riskera att förstöra lacken :o



Jag testade denna makeup remover på ett sminkparty för inte så länge sedan och jag tyckte den var super bra! Tar bort allt lätt och så otroligt dryg! :)

2009-03-11 @ 19:53:05
URL: http://carolinemakeupandbeauty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0