Mary Kay TimeWise 3-in-1 Cleanser

Jag har provat på några av Mary Kay's rengöringsprodukter, och tänkte nu sakta men säkert börja beta av dem.

Först ut är: 3-in-1 Cleanser. Pris: 350 kr för 127 g.



När jag inte använder den här använder jag bara vanlig sminkborttagning, möjligtvis med mild scrub i. Men i den här finns det både ansiktsrengöring, scrub OCH ansiktsvatten, vilket jag tycker är väldigt praktiskt. Jag använder bara den här i ansiktet, och en annan produkt (kommer recension senare) för ögon-makeupen. Oftast använder jag 3-in-1 Cleanser med en sån där "skrubb-borste" till ansiktet. Jag tycker resultatet blir bättre så.

Första tanken var att jag tyckte att den luktade.. mögel. Ja faktiskt, den gör det. Har ingen vidare fräsch doft, vilket jag tycker är lite synd. Däremot känns den väldigt fräsch i ansiktet under tiden man arbetar med den, och även efteråt. De första 2-3 veckorna fick jag små blemmor i ansiktet, större än pormaskar, och mindre än finnar, och då och då även stora bölder. Men det försvann efter någon vecka och efter det har jag inte haft några som helst problem med det.

Huden blir väldigt mjuk och len efter användning. Ett till plus är att den är väldigt dryg, precis som alla andra produkter från Mary Kay.

Det negativa med produkten är just lukten, jag står inte ut! Jag får mer produkt för mindre pengar som funkar lika bra, om inte bättre än den här produkten, och som samtidigt doftar gott!
Samtidigt tycker jag inte att man känner sig sådär "ren" som man vill göra efter att man tvättat bort sminket. Innan jag vande mig kändes det även som att jag hade en silikonmask på mig efter att jag torkat ansiktet, och så vill jag inte ha det.

Men allt som allt är det här en bra produkt. Jag skulle inte säga att den är riktigt prisvärd, och jag kommer förmodligen inte köpa den igen. Men ger man den lite tid så är den faktiskt helt klart duglig.

3.5/5 p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0