Hur jag fixar mina bryn

Igår på krogen frågade en kompis hur jag fixar mina bryn och jag lovade att visa det för henne, men jag passar på att visa för er också då det var en tjej som frågade om det i några inlägg ner också :)

Jag kanske skulle ha plockat och trimmat mina bryn innan jag gjorde det här, men äh. Ni förstår ju ändå, hoppas jag :)



Jag börjar alltså att applicera en genomskinlig ögonbrynsgel från något random märke på ögonbrynen och låter det torka. Det här gör att brynen håller sig på plats, och att färgen både blir intensivare och håller längre.

Efter det går jag på med lite concealer under ögonbrynet bara för att få det att "poppa" lite mer. Använder en från IsaDora, då den är halvtäckande och har en bra konsistens.

Efter det tar jag fram min snedskurna ögonbrynsborste och ögonbrynsskugga från MakeupStore i färgen Suede. Jag börjar mitt på brynet och jobbar mig utåt, för att sen fylla i hela brynet.

Sen är det klart. Väldigt enkelt med andra ord!

Kommentarer
Postat av: Sabine - Ab imo pectore

snyggt!!

2009-05-24 @ 19:40:50
URL: http://enibas.blogg.se/
Postat av: Caroline

SV: Tack så mycket! :D

2009-05-25 @ 18:58:26
URL: http://ljusterdal.blogg.se/beauty

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0