Nivea Visage - Gentle cleansing cream

Eftersom att jag är så nöjd med Nivea Visage Young-produkterna så beslöt jag mig för att testa Nivea Visage's Gentle cleansing cream.




Produkten ska enligt Nivea själv rengöra torr och känslig hud skonsamt och effektivt, utan att torka ut huden. (jag har både torr och oljig hud på olika partier)


Jag börjar med att säga att när jag testade den första gången hade jag mitt vanliga smink på mig, och jag tyckte att jag både såg och kändes ren efter användning. Men när jag några timmar senare hoppade in i duschen med min nya Cleansing cream och exfolieringsborsten så upptäckte jag att borsten var alldeles brun av kvarlämnat smink.

Rengöringskrämen innehåller kamomill och aloe vera.

Däremot efter rengöringen snabbsmorde jag in min kropp, och vid den tiden brukar mitt ansikte ha stelnat till ordentligt och skrika efter återfuktning. Men inte den här gången - ansiktet var verkligen återfuktat efteråt, vilket jag aldrig varit med om tidigare. Stort plus för det.

Den luktar ganska milt och inget märkvärdigt egentligen.

Den är varken bu eller bä, men jag tror den kommer få ta plats i duschen eller bastun istället för i badrumsskåpet.

Betyg: 3,5 av 5 p.

ca 60 kr för 150 ml.


(Är ännu på borta plan, kommer igång med uppdateringar när jag har en dator som inte är äldre än jag själv)



Kommentarer
Postat av: Caroline Elisabeth på Beautylicious

Sv. Jo men visst, jag ser inget fel med att sminka sig som liten, men bara det är på lek. Att det är något man kan göra hemma, och inte gå ut med. Så finner jag det hehe :)

2009-03-24 @ 15:55:44
URL: http://carolinemakeupandbeauty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0