Läppar a'la DollyBlond

DollyBlond är den absolut skönaste tjejen jag vet. Jag älskar hennes ironiska sätt att skriva och sättet hon ser på allting. Sen att vi dessutom är otroligt lika som personer (ja vad som framkommer i hennes blogg iaf) gör ju bara saken bättre :)

Förutom det så är jag grymt avundsjuk att hon kan bära upp hennes chockrosa läppar på sättet hon gör. Jag vill också!



Nåja, för dom som vill ha läppar a'la DollyBlond - Se och lär.

1. Återfukta alltid innan.
2. Använd en rosa läppenna för att rama in läpparna (T.ex. Hot Pink från M U S). Fyll sedan i resten av läpparna. Detta gör att färgen både blir intensivare och håller längre. (Frivilligt)
3. Gå sedan på med ett rosa läppstift (T.ex. Orchid Organza från Oriflame) över hela läpparna.
4. Fram med servetten och nyp av överflödig färg på pappret, behåll kvar pappret och gå på med en transperent puder över servetten. (Frivilligt)
5. Måla på ett till lager läppstift.
6. Eventuellt läppglans.
7. Le!

Eller.. Så frågar man helt enkelt henne själv vilket stift hon använder och hur hon använder det :) Men det här är hur jag skulle ha gjort, och de produkter jag skulle ha använt. Huvudsaken är att läpptstiftet är matt, krämigt och framförallt ROSA, tycker jag :)

Lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0