Smink till grönögda?

Såhär sminkar jag mig varje dag, med vissa undantag för färgerna på ögonskuggan.

Ansikte:
Salva - Olay Classic beauty fluid (sensitive)
Foundation - Max Factor Colour Adapt (Mix mellan 70. Normal och 75. Golden)
Concealer - Viva La Diva Undercover (under ögonen bara) 1. Light
Rouge - Clinique Chestnut Blush

Ögon:
Ögonbrynsskugga - Face Sthlm Suede (jag odlar brynen nu, bry er inte om det;)
Bas - Oriflame Eyeshadow Pencil Champs Elysées
Ögonskugga (ytterst lite) - Clinique Crushed Plum
Gelliner - Face Sthlm Black
Mascara - Maybelline Skyhigh Curves



(hujj, ignorera att sminket är ojämt och ofräsht. klev upp före fan och satte mig i bilen för att åka bil i flera timmar och hämta en hund. jag var helt slut!!)

Aja, som ni ser på bilden har jag gröna ögon. jättegröna faktiskt. Mörkgröna ute i kanten, som blir ljusare för att sen få en gul (guld låter ju egentligen coolare:P) kant runt pupillen. Jag personligen tycker det är skitsvårt att hitta någon färg som passar mina ögon och det blir lätt att man slirar runt i de bruna, bronsiga färgerna.

På vardagarna använder jag sällan och aldrig någon ögonskugga alls faktiskt, just för att det är så irriterande att fantasin inte sträcker sig längre än till brunt, som är så jävla tråkig färg enligt mig.

Annars sminkar jag mig bara på kvällarna, just innan jag ska gå och tvätta bort det. Jag gillar att leka med smink, och då spelar det ingen roll vilka färger jag använder. Men det är ju jäkligt tråkigt egentligen, att man inte får visa upp sina verk för någon, höhö. Pojkvännen bryr sig då inte ett smack om mig och mitt smink.

Orange är fint till mina ögon, samt de bruna, guldiga och bronsiga färgerna. Men fortarande.. skittråkigt.

Har ni några tips? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0