Lashes




jag har jättelånga och böjda fransar natuligt, så jag använder inte franstång alls. Däremot brukar jag sätta lite gele på fransarna innan, och pressa dom neråt för att dom inte ska vara så uppåtböjda :)

men.. jag vet att många av mina vänner spenderar timmar på att få sina fransar böjda och hållas så så länge som möjligt.

Hemligheten är: Fransgele/genomskinlig mascara, franstång, hårtork, mascara.

  • Applicera lite fransgele eller genomskinlig mascara på fransarna (har man ingen går det lika bra att skippa detta, eller sätta ett tunt lager vanlig mascara. Men se bara till att det inte hinner torka, då nöter det mer på fransarna och det finns risk för att dom går av)
  • Värm franstången med hårtorken. Se dock till att den inte är så varm att du bränner dig på ögonlocken, huden är väldigt känslig där. Prova handleden, där är huden också tunn.
  • Böj fransarna som vanligt! Det kommer inte göra någon skillnad om du håller löst i 3 minuter. Utan det gäller att pressa lagom hårt, och "pumpa" upp fransarna. Börja gärna närmast franskanten och jobba dig utåt, beroende på hur böjda du vill att fransarna ska vara.
  • Snabbt på med mascaran! Vattenfast mascara innehåller mer vax, vilket gör att fransarna blir styvare. För många lager tynger dock ner fransarna.
  • Det räcker med att man använder fingret för att försiktigt trycka upp fransarna under dagen om de skulle börja åka neråt igen.
Ett annat tips är att smörja in ögonfransarna med idomin innan man går och lägger sig. mm-mm-mmmm.


Som ni kanske märkt på mina bilder så sminkar jag sällan något på underfransarna, och det är för att de är så otroligt långa och på håll får det att se ut som att mina ögon täcker halva ansiktet. Går det att klippa till underfransarna så de blir kortare och ser naturligt ut? Egna erfarenheter säger dock att jag ska låta bli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0