Midnight blue



Igår när jag lekte med sminket såg jag ut såhär. Blått kanske inte är den bästa färgen till gröna ögon, iallafall inte mina ögon.

Använde mig av 4 skuggor - Vitt skimmer i ögonvrån samt på brynbenet, ljusblå skugga över hela ögonlocket, sudda ut mörkmörk blå skugga i ytterhörnet, sudda inåt ögonvrån. Svart i hörnet av ögat, suddat uppåt och utåt. Har även blått på nedre franskanten, samt det vita skimret. Sen eyeliner och mascara övre ögonfransarna (dock sitter det på sen morgonen:).


(bilderna är klickbara)


Vit kajal över hela läpparna
Läppstift från maybelline i Precious Petal
Och ytterst lite mörkrosa läppglans på det, som jag smetade ut med fingret.


Kommentarer
Postat av: inthemake

ohh jag tycker det här var kanonfint...gillar skimmret ;)

2009-01-28 @ 15:24:01
URL: http://inthemake.se
Postat av: Johanna

Jättefint! :)

2009-01-30 @ 14:43:49
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0