Nivea visage young - Clean Deeper



När det kommer till rengöringsprodukter så är jag inte så noga om den kostar 500 eller 50 kr, sålänge den fungerar bra för mig, och det gör produkten ovan.

Nivea visage young - Clean Deeper! är en perfekt daglig rengöring för mig och mitt ansikte.

Den innehåller "pärlor" med mjölksyra som öppnar igentäppta porer och förebygger finnar och pormaskar. Den har även en mild skrubb som finpolerar huden och gör den superjämn och mjuk. Ansiktet känns rent och fräscht direkt, vilket är viktigt!

Hur använder jag den då?
Om jag är lat så tvättar jag bara av händerna och blöter ansiktet snabbt, för att sen ta en klick (som en 50öring ungefär) Nivea visage i händerna och masserar ut och gnuggar det i ansiktet. Sminket försvinner direkt från både ögon och ansikte. Sen sköljer jag av med vanligt vatten och smörjer in som vanligt.

Om jag däremot vill ha lite mer rengöring så använder jag en annan sminkborttagningsprodukt för att ta bort allt smink, och avslutar med Clean Deeper! En gång i veckan brukar jag ta med den in i bastun och massera in den med en exfolieringsborste tills det blir ett skum, och sen sköljer jag av den som vanligt. Ansiktet känns superfräscht och mjukt!


(det finns även elektriska borstar för de lata;)

Egentligen ska inte den här produkten användas vid ögonområdet, antagligen pågrund av skrubben, men eftersom att den är så pass mild så använder jag den till ögonen också och jag ser inga problem med det :)

Förutom det så luktar den skitgott och fräsht och det är ett nöje att tvätta av sminket varje kväll och starta varje dag med den här produkten! Inte en enda finne har jag sålänge jag använder den här produkten!

Nivea visage young - Clean Deeper är anpassad till ung bland/fet hy.

65 kr för 150 ml.

5 av 5 p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0