En lista!

För att ni ska lära känna mig bättre, och för att jag ska ha något att sysselsätta mig med några minuter framöver så fyller jag i en lista, som jag redan publicerat på min bilddagbok för flera månader sedan :)

Lovar du att vara ärlig? Ja

Du heter: Frida

Smeknamn: Fiffo(miffo), Fjixen, Frajs, Åström osv. Killen och en av mina vänner har alltid (!) nya smeknamn på mig! :)

Låt som när du är ledsen sörjer till? Då jag är ledsen lyssnar jag bara på glad musik

Beroende av: Julmust (jobbigt på somrarna), snus, idomin, datorn och telefonen (tragiskt nog)

---

Vem behöver du mest just nu: En barnvakt!

Vad tror folk om dig? Haha, det vill jag inte veta.

Stämmer det? -

Vad får du oftast komplimanger för? Mina ögon, mitt hår eller min rumpa. Haha.

---

Vad säger du för att imponera på någon? Det är inte ofta jag försöker imponera på någon.

Hur imponerar man på dig? Jag älskar när folk vågar prata och vara sig själva.

Brukar du skratta för dig själv? Mja, oftast åt mig själv.

Vad står det i ditt senast inkomna SMS?: "Farmor och farfar har landat" YEY, äntligen! :)

---

Var bor du? Kalix

Trivs du där: Ibland bättre, ibland sämre.

Äger du några converse: Jag gjorde det ja.

Sprit, cider, vin eller öl: Cider

---

Brukar du bli för full: Förut blev jag jämt det. Men nu dricker jag väldigt sällan, och slutar i tid :)

Vad har du för mobil operatör: Halebop

Är du allergisk i mot något: Ja, mot idioter, mjölk, klor, pollen, snö, röda grönsaker och frukter(?), pälsdjur och mycket mer.

Har du haft sex idag: Ja

---

Nästa mål i ditt liv: Klippa mig och skaffa ett jobb.. (och körkort:)

Hur svarar du i mobilen: Beror på vem som ringer. "Hej olle" "Frida mitt i maten/eller vad jag nu är upptagen med" osv osv, eller helt enkelt.. HEJ!

Vem ringde du senast? Loyd

Vad sa den du senast pratade med i telefonen: Hon frågade på vilken väg jag var och att jag skulle gå dit och dit. 

---

Antal timmar sömn inatt: Vet ej.

Sov du ensam: Inte det

Brukar du komma i tid: Hm. nej. tyvärr.

När mår du bra: När jag har pengar på kontot!

---

När blev du fotad senast: Igår.

Hur känner du dig nu: Trött, sliten, huvudvärk, glad.

Vanligaste färg på dina kläder: Svart, tyvärr.

Vad tycker du om fötter: Blä

---

Vad saknar du: Ett jobb

Hade du en bra kväll igår: Jadå, mys med pälsko är aldrig fel.

Favorit dryck på morgonen: Te, alltid.

Rakar du benen: Jodå.

---

När brukar du oftast gå och lägga dig: Jag har och har alltid haft sömnproblem. Oftast lägger jag mig kring 2-3 och somnar många timmar senare.

Är du blyg? Ja, det sägs ju så.

Sysslar du med någon idrott: Nej, inte längre. Ryggen har lagt av.

Vill du hellre ha mail än brev: Nej, gud vad kul att få brev!

---

Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Näe..

Har du spytt offentligt: Jo

Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag: Försöka förstå hur och varför killar tänker och resonerar som dem gör :)

Är du nöjd med ditt liv: Njääaa.. Det kan ju alltid bli bättre

---

Är du bortskämd: Jag har varit extremt bortskämd till lillasyster kom till för 3 år sedan och stal all uppmärksamhet, haha.

Vad gör du i morgon: Det får vi se då :)

Vad är det värsta du vet? Björnar. Jag skojar inte, på somrarna kan jag inte ens sitta i bilen utan att få panikattacker.

Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? Har jag jobbat något så ryker ju faktiskt lönen ganska direkt.. 

---

Vilken kändis tycker du är en bra förebild? Jag har inga sådana :)

Vad längtar du till? Vintern=)

Har du bra vänner och äkta vänskap? Ja, världens bästa!

Vad använder du för shampoo? Jag provar mig ännu fram. Ni ska se hur min dusch ser ut, ojojoj. 

---

Vad är det finaste du fått? Armbandet jag fick av min pojkvän då jag fyllde 19. underbart är det.

En speciell dag du minns: Jag hade ju velat säga studenten här, men eftersom att jag fyllde 19 dagen innan så firades det rätt hårt och höll i sig till studenten också. Men jag säger min 19-årsdag och studenten ändå, för de är det första som kommer upp. 19 årsdagen var även första gången min pojkvän sov hos mig, vi var alltså inte tillsammans då:)

Hur gammal är du: 19

Tycker du om någon just nu: Ja, massor!

---

Om fem månader: Har jag förhoppningsvis ett jobb!

Du samlar på: Smink?

Gröna eller röda äppeln: Gröna sura, eller röda söta :) Hårda måste dom vara iaf.

Vem ringer du när du är arg/ledsen: Sara! Eller mamma. 

---

Gillar du golf: Nej, jag är ju så dålig :)

Vilken tid gick du upp idag: kring 6 kanske

Har du sovit i din egna säng inatt: Jodå

Har du strumpor på dig nu: Nej, jag har någon blandning mellan leggins och strumpbyxor, som slutar under hälen:)

---

Är det okej att gråta: Jadå

När grät du senast: Jag gråter sällan, så jag vet faktiskt inte.

Vad skulle du göra om du vann en miljon: Ojojoj, det är mycket!

Bär du glasögon eller linser: Nej men jag skulle verkligen behöva. 

---

Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: Näpp.

När går du upp ur sängen en helgmorgon: Tidigt! Sover sällan och lite :)

Har du piercing: Jadå, några stycken.

Vill du gifta dig: Nej, så bra självdisiplin har jag inte så jag kan lova bort mig själv och mitt liv åt någon annan. Vadfasen, alla skiljer ju sig nu för tiden!

---

Vill du ha barn: Ja och nej.

Solar du ofta: Nja, bara när folk börjar ta på sig solglasögon för att kunna umgås med mig. Dvs inte så ofta :)

Är du bra på att laga mat: Jag kan inte ens göra nudlar

Är du flygrädd: Näe

---

Hur vig är du: När jag dansade breakdance och sportade med annat så var jag det. Nu är det värre :)

Är du musikalisk? Haha nej.

Vad dricker du helst när du är törstig: Vatten

Vilken är din favoritglass: Solero kanske? Eller magnum mandel

---

Tror du på ett liv efter döden: Nääe.

Tycker du om sushi: Fisk är det sista jag skulle sätta i min mun. Blö!

Vad äter du helst när du ser på film: Chips

Bor dina föräldrar tillsammans: Nejnej

---

Har du tandläkarskräck: Nej

Är du morgon- eller kvällsmänniska: Nattmänniska :)

Vilken ögonfärg har du: Gröna

Har du någon gång gråtit dej till sömns: Det har jag säkert gjort

---

Biter du på naglarna: Inte det.

Röker du: Nej

Hur ofta tränar/motionerar du: ALDRIG!

Senaste låt du hörde: James Morrison - Nothing ever hurt like you spelas för fulla muggar nu.

 

Hoppas någon orkade läsa igenom det här nu :) Om inte så ska jag försöka knåpa ihop ett inlägg om en present jag fick hem från thailand igår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0