Swatches - Budget Vs. Budget

Efter vissa påtryckningar så gör jag nu en kort och enkel utvärdering av några budgetprodukter.

Först ut är H&Ms "pigment" eller vad man nu ska kalla dem. Brukar faktiskt aldrig använda HM-smink. Jag antar att jag inte ens gett det en chans. Men en gång i en stressad situation köpte jag H&Ms svarta pigment, för att jag inte ville lägga pengarna på en svart skugga (eftersom att jag har så många hemma). Faktiskt fick det mig att gå tillbaka och kolla igenom de andra färgarna, och jag har bunkrat upp med alla färger jag sett hittils. Dom är ju skitbra!

För att jämföra den här svarta skuggan, så tog jag hjälp av en annan bugetskugga, nämligen IsaDoras duo Fake Black (Innehåller en mörkblå med skimmer, samt en matt svart). Den svarta har gått sönder, som alla andra skuggor från IsaDora, så den används nu (eller okej.. skulle kunna användas. jag gillar den inte=) som vanligt löst "pigment".


Från vänster:
IsaDora  "Fake black" UTAN bas
H&M "Black dust" UTAN bas

IsaDora "Fake black" MED bas
H&M "Black dust" MED BAS

Ignorera den svarta sista lilla rutan där till höger.. Jag smetade på samma färger för några timmar sen för att se hur bra och länge de höll. Men Isa Doras färg försvann helt, både med och utan bas :)

Och varför är IsaDoras svarta färg, grå när den sätts på huden???
Kan ju även tillägga att basen jag använde är genomskinlig med lite skimmer i bara, för att ge en mer rättvis bild av hur färgerna ser ut.

Kommentarer
Postat av: inthemake

Det är ju helt otroligt vad en primer gör för färgutvinningen, kan inte leva utan ;))

2009-01-25 @ 10:32:30
URL: http://inthemake.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0