Max Factor's colour perfection eyeshadow

Jag läste Caroline's inlägg om Max Factor's colour perfection eyeshadow och kände att jag måste tycka till.

Jag har bara en sån här duo från MaxFactor, och även min är från stenåldern! ;) Färgen är 420. Supernova Pearls. Bilden gör inte färgerna riktigt rättvisa, då den ljusa är mer vit-gräddvit än gul-beige som på bilden, och den mörka är mörkare än på bilden. 



Jag hittade den av en slump när jag rensade bland mitt smink, och nu är den en av mina absoluta budgetfavoriter. Den ljusa skuggan använder jag som highlight till ögonbrynet  varje dag, och ibland även på kindbenen, då den har jättefint skimmer. Den chokladbruna skuggan använder jag då jag vill piffa till en neutral look litegrann.

Jag tycker att färgerna är väldigt pigmenterade, och blir extra fina med en bas under. Precis som alla andra skuggor från MaxFactor så är konsistensen en aning "mjölig", men det tycker jag bara om, då det blir lättare att jobba med och blenda ihop i andra färger. Däremot tror (snarare vet) jag att de har lätt för att gå sönder, speciellt för en sån drummel som jag som tappar saker hit och dit hela tiden! :) Men allt som allt så tycker jag att det här är en jättebra ögonskugga för ett billigt pris. Nu har jag ju bara provat den här färgen men jag har svårt att tro att jag inte skulle gilla de andra :)

Pris: 95 kr.

Betyg: 5/5

Kommentarer
Postat av: Caroline Elisabeth på Beautylicious

Sv. Vilken himla tur att vi är olika som människor haha :) Det är bra att man uppfattar saker olika. Kul att den funkar för dig :D KramKram, trevlig helg!

2009-02-27 @ 17:41:07
URL: http://carolinemakeupandbeauty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0