Favorit hårprodukter


Jag måste börja med att säga att jag sällan och aldrig använder produkter i mitt hår. Mer aldrig än sällan. Fast när det väl händer, på fest och så, så använder jag mig av dessa (och vissa andra då, men de här är favoriterna)

Från vänster:
Garnier Fructis Style - Pschittt gel. (tror flaskan ser annorlunda ut nu för tiden) Pris: ~50 kr.
På flaskan står detta: Fructis Style med fixerande microvax garanterar en ultra hållbar frisyr, som går att kontrollera.
Omskakas och sprayas på fuktigt eller torrt hår. I håret blir gelen flytande. Ger volym, kotrast och 3D-effekt utan att klibba eller göra håret platt. Rufsa med fingertopparna för form och avsluta med hårföning.

Jag tycker: Ptja, nog fixerar den alltid. Håret blir stenhårt om man sprutar det direkt på håret, vilket inte jag gör. Luktar förövrigt ljuvligt. Jag sprutar ett eller två sprut i händerna och gnuggar ut det, för att sen bara gnugga in det i hårbotten och rufsa till det. Det lilla som finns kvar på händerna sedan använder jag för att trycka ner eventuella slingor som flyger omkring, och dra ut över resten av håret för att det ska hållas platt, och inte flyga omkring. Rufset i hårbotten gör att håret får en fantastisk volym, som åtminstone håller några timmar. Sen får man fluffa till det igen. Håret blir varken flottigt eller hårt när man gör detta, om man nu inte använder jättemycket produkt. Less is more.
                                        

Schwarzkopf got2b smoot 'n chic - Smoothing lotion Pris: 50-80 kr, beroende på affär.
På flaskan står detta: Fuska inte med ditt hår - ge det en "royal" behandling med got2B smooth 'n chic smotthing lotion. Formar, mjukgör, kontrollerar fly-aways och ger en viktlös lyster och mjukhet. Skyddar mot skador från värmebehandling och innehåller ett UV-skydd. Pumpa ut i handen och fördela jämt i handdukstorkat eller torrt hår och style'a.

Jag tycker: Underbar produkt som gör håret jättemjukt och lämnar håret otroligt väldoftande. DOCK anser jag att håret känns lite flottigt direkt efter applicering, vilket mitt hår aldrig annars brukar bli. Har heller inte provat denna som värmeskydd, och tror heller inte att man ska byta ut sina vanliga värmeskydd mot denna. Men den är helt klart prisvärd och lämnar håret (främst topparna) supermjuka. Jag applicerar denna väldigt sällan, just för att håret känns flottigt efteråt, men när den används är det främst i hårtopparna och luggen. Plus för den snygga designen. Den får helt klart stå utanför badrumsskåpet :)

                                       

TackyWacky extrasuper shinespray Pris: Tippar på ca 60-70 kr. Minns inte exakt.

På flaskan står detta: Glansspray som ger wacky superlyster till alla typer av hår. Ger ingen stadga, bara glans.

Jag tycker: 'NUFF SAID! Underbar glans, underbar doft, utan att bli flottigt. Viktigt dock att man inte överdoserar.

                                       

TackyWacky extra shine hairspray. Pris: Samma som glanssprayet ungefär.

På flaskan står detta: TackyWacky superhold hårspray som ger extra volym, superfixering och styrka - håller i alla väder.

Jag tycker: Samma som ovan. Dock använder jag bara denna i hårbottnen när jag vill ha volym (och ett annat spray ovanpå) men den fungerar alldeles utmärkt för det. Däremot får man ångra sig om man somnar utan att duscha, för det håller verkligen. Pojkvännen däremot har tömt 2 av dessa flaskor på några månader, så jag antar att han gillar den skarpt :)

                                       

Björn Axén root lifting spray volomue. Pris: Ca 80 kr.

På flaskan står detta: Ger håret långvarig volym och fyllighet. Den speciellt utvecklade formulan med Pro- Vitamain B5 gör att ditt hår ser naturligt friskt och vackert ut. Gör håret lätt att forma. Ger fantastisk volym utan att på något sätt kännas klibbig.

Jag tycker:
Det som står på flaskan stämmer till punkt och pricka. Däremot är den lite jobbig att använda då den endast ger effekt om den används på fuktigt hår i hårbottnen, för att sen bli fönad torr, vilket jag försöker undvika helt. Men den är faktiskt helt underbar och ger rötterna ett riktigt lyft som håller. Det känns nästan som att man bär peruk när man använder den här produkten, då håret känns mycket tätare och tjockare. Minus för den fula flaskan och för den typiska frisör-lukten.



Björn Axén + VoloumeMaster = Bilderna ovan. Ja jag är den svarta.



okej, nu är jag trött. är hemma från ett mördar-pass på 11 timmar. Imorgon väntar ännu ett mördar-pass på jobbet. hujj. sen att jag vaknar på natten av att killen spyr i hinken bredvid sängen, och springer fram och tillbaka till toaletten gör ju inte saken bättre. och det gör ju absolut inte hundvalpen heller. buhu, nu märks det att jag är trött :) natti.

jo föresten, guide på threading kommer upp imorgon eller på måndag. beror på hur mycket brynen har växt till imorgon ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0