Sminka dig som MakeUpWhore

Väldigt många bloggare gör kollage och tipsar om produkter som liknar kändisars makeup. Jag följer trenden, fast istället visar jag med vilka produkter jag själv sminkar mig! Jag skulle tycka att det var jättekul att se vilka produkter alla andra bloggare använder varje dag, så jag hoppas ni tycker det är intressant att se vad jag använder mig utav.

---

Till att börja med tog det en evig tid att hitta en bild på mig där man ens ser hela mitt ansikte, som inte är svartvitt, jätteredigerat eller osminkat. Tillslut hittade jag dock en oretucherad bild på en kompis bilddagbok som får duga, trots den töntiga minen :)



(Endast ett urplock av produkterna jag använder varje dag finns med på kollaget)

I mitt ansikte använder jag mig först utav MaxFactor's colour adapt-foundation i färgen 70. Neutral. Färgen anpassar sig efter ens egen hudton och resultatet blir matt och håller väldigt länge.
Efter det går jag på med en concealer från samma märke, under mina ögon.
Oftast använder jag ett puder från Rimmel för att fixera makeupen.
Som kindkontur använder jag mig av en bronzer från FACE Sthlm i färgen Mauii, den blendar jag uppåt, så att den sen ska flyta ihop med mitt solpuder från Oriflame som jag applicerar som en trea (över ögonbryn, ner på kindbenet och sedan ner till käken).
Min highlighter till kindbenen kommer från Collistar och blendar fint in i huden. (ej på bilden)
Ögonbrynen fyller jag i med min ögonbrynsskugga från FACEsthlm i färgen Suede. (ej på bilden)


På locken grundar jag alltid med min primer potion från Urban Decay. På detta lägger jag ett shadestick från Maybelline, Viva la Diva eller NYX, beroende på färgval av ögonskuggan. Skuggorna kommer oftast från Clinique, MaxFactor eller IsaDora. (Kommer ett inlägg om detta senare)

Ögonen och fransarna markerar jag med min favorit-liner, även den från FACEsthlm. Fransarna blir långa och separerade med hjälp av MaxFactor's mascara False lash effect.

På läpparna har jag oftast bara någon form av cerat. Om jag lyxar till det blir det Maybelline's läppstift i Precious Petal och det toppar jag med ett mörkrosa glans från Rimmel.

Det var nog det. Några frågor? :)

Kommentarer
Postat av: Caroline Elisabeth på Beautylicious

Åh detta var ju väldigt spännande och intressant. Vänta dig ett liknande inlägg i min blogg snart ;D heheh

2009-04-06 @ 00:17:52
URL: http://carolinemakeupandbeauty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0